Wie is Milan Knol en hoeveel geld verdient hij?

Kom alles te weten over Milan Knol, één van Nederlands bekendste vloggers!

Gemiddelde leestijd: 5 minuten
Milan Knol

Milan Knol is een YouTuber en daarnaast ook de oudere broer van Enzo Knol. Milan is in 1991 geboren in Groningen en heeft meerdere kanalen op YouTube gehad. Eerst was dit DitIsMilan en DagelijksHaaDee. DagelijksHaaDee was zijn hoofdkanaal op YouTube en was gericht op gaming. Nu is zijn hoofdkanaal Milan Knol. Wat hij precies verdient is niet bekend, maar er wordt geschat dat hij alleen met YouTube al meer dan anderhalve ton per jaar verdient. In een cijfer uitgedrukt is dat €150.000,-. Dit bedrag is op basis van een jaar. Voor zo’n salaris kun je na een jaar of twee best een huis kopen, afhankelijk van waar precies natuurlijk.

Waarmee verdient Milan Knol geld

Dit salaris is puur op basis van YouTube verdiensten. Daarnaast komt er bij Milan Knol ook geld binnen via merchandise en sponsordeals. Sponsordeals zijn bijvoorbeeld producten of games die hij kan promoten via zijn social media en waarvoor hij geld ontvangt van de producerende partij. Daarnaast heeft hij eigen merchandise en eigen producten. Dit zijn onder andere hoodies en T-shirts. Onder accessoires vallen mokken, kussenslopen en mondkapjes. Zijn merchandise vind je op knoller.nl en is van de ‘knoller gang’ of ‘knoller puber’. Hij staat zelf model voor al deze producten.

YouTube series van Milan Knol

Zijn YouTube kanaal besteed niet alleen maar aandacht aan games meer. Hij is nu vooral bekend van een videoserie “Reageren Op”. Hierbij bekijkt hij grappige video’s met bekende Nederlanders en andere social media toppers en reageert met hen samen op de video’s. Een ander idee van Milan Knol is een kind dat 100 euro mag besteden zoals het kind dat graag zou willen, hij noemt dit het “Kind Experiment”. Andere content wordt besteed aan challenges ofwel uitdagingen. Challenges zijn een populaire invulling van content op social media. Hij daagt hierbij onder andere zijn broertje Enzo Knol uit.

Milan Knol en games

In de gamewereld is Milan Knol bekend van zijn YouTube optredens in videogame wedstrijden tussen verschillende bekende YouTubers. Dit heet Legends of Gaming. Hij heeft aan de eerste drie seizoenen van dit online programma meegedaan. In 2017 en 2018 won hij een VEED Award voor Beste Gaming YouTuber. VEED Awards worden gegeven in verschillende categorieën van YouTube filmpjes. Sinds eind 2018 is het kanaal van Milan Knol geen DagelijksHaaDee meer, maar gewoon Milan Knol.

Gastoptredens

Sindsdien heeft Milan ook meegewerkt aan meerdere programma’s. In 2019 deed hij bijvoorbeeld mee aan het programma De Kluis van StukTV. Ook StukTV is een YouTube kanaal. Milan en zijn team versloegen in deze aflevering de jongens van StukTV. Het team wist genoeg goud uit de kluizen te halen – meer dan de helft van 50 stuks – en haalde daarmee de overwinning. Hij deed ook meermaals mee aan het YOUTUBERSxTOVERLAND evenement in attractiepark Toverland. Dit is een evenement in het attractiepark in Sevenum waar je bekende YouTubers kunt ontmoeten.

Hoe je met YouTube succesvol kunt worden

Natuurlijk helpen deze manieren van vertoningen op verschillende kanalen en evenementen aan het bijdragen en verhogen van het mogelijke inkomen van Milan Knol. In 2010 begon hij met zijn eerste YouTube kanalen en inmiddels is hij dus uitgegroeid tot een echte YouTube-ster. Daarom wordt hij ook uitgenodigd voor evenementen en om deel te nemen aan online programma’s. Doordat zijn kanaal populairder werd, heeft hij waarschijnlijk sponsors aan weten te trekken. Zodoende kun je inkomen genereren via YouTube filmpjes. Met dit inkomen kun je weer een merchandise-lijn starten om nog meer gezien te worden.

Meer dan YouTube alleen

Of dit precies is hoe het is gegaan, weet je nooit zeker. Wel is het zo dat Milan Knol grofweg twee ton per jaar verdient door zijn YouTube kanaal, sponsordeals en merchandise. Daarnaast heeft hij ook een aantal singles uitgebracht die je op Spotify kunt vinden. Bijvoorbeeld Ik Wil Fietsen met Dylan Haegens. Deze is uitgebracht in 2011 en in 2018 opnieuw in samenwerking met Enzo Knol en Hanwe. Tussen 2017 en 2020 heeft hij daarnaast de nummers Bankzitters Matthy Disstrack, Loyaliteit, Negativiteit, Ik Diss Mezelf en Imago uitgebracht.

Volgers, abonnees en uploads

Om een idee te geven van wat het vraagt om net als Milan Knol zo’n twee ton te verdienen met YouTube en randzaken, wil je natuurlijk weten hoeveel volgers en video’s dat vraagt. Milan Knol heeft bijna 1,4 miljoen abonnees op zijn YouTube kanaal en post ongeveer twee video’s per week. De video’s worden minimaal 100.000 keer bekeken en vaak zelfs tussen de 200.000 en 500.000 keer. Op zijn Instagram heeft hij ook meer dan een miljoen volgers en verwijst hier naar zijn merchandise website en YouTube kanaal.

Milan Knol verdient geld als internetondernemer

Succesvolle YouTubers worden soms ook internet ondernemers genoemd. In essentie is het YouTube kanaal van Milan Knol zijn bedrijf. Hij investeert tijd en moeite – en geld voor zijn merchandise en andere apparatuur – om hier winst mee te kunnen maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *