Als je bezig bent met het opzetten en promoten van jouw website dan ben je daar veel tijd en moeite in aan het steken. Je wilt dan ook dat alles er helemaal piekfijn uitziet en tiptop in orde is!
Nadat je website operationeel is en je bent hem aan het promoten, dan is de kans groot dat mensen via externe websites terecht komen op die van jou. Denk hierbij aan bijvoorbeeld zoekmachines of doorverwijzingen van andere, soortgelijke websites.
Op het moment dat een bezoeker klikt op zo een soort link, dan komt deze terecht op een zogeheten landingspagina.
Maar wat is het nut eigenlijk van deze landingspagina? En wat houdt het verder allemaal in?
In dit artikel gaan we alle punten van het begrip na en kijken we waarom een landingspagina zo van belang is.
Inhoudsopgave
Een betere kijk
De landingspagina van je website kan jouw website maken of breken. Dat is ook niet vreemd, het is namelijk voor veel mensen de eerste pagina die zij zien.
Een landingspagina is de eerste pagina die mensen te zien krijgen nadat zij zijn doorverwezen vanuit een externe website of zoekmachine. Dit kan aan de hand van een zoekresultaat op Google zijn of door een advertentie.
Een goede landingspagina is dan ook het visiekaartje van jouw website. Dit kan ervoor zorgen dat jouw pagina meer digitaal verkeer langs zich krijgt.
Maar denk niet dat de landingspagina het primaire doel heeft om de bezoeker te verwelkomen. Sterker nog, het doel van een landingspagina is ervoor zorgen dat de bezoeker overgaat op het ondernemen van een actie.
Het maken van een goede landingspagina
Je kunt je voorstellen dat er veel komt kijken bij het maken van zo een pagina. Maar houdt in je achterhoofd dat het een doel heeft. Dit kan zijn verkopen, informeren of het genereren van bepaalde leads.
Het is dus van cruciaal belang dat jouw landingspagina beschikt over de juist SEO. Dit staat voor Search Engine Optimization. Dit is een manier van teksten en pagina’s slim indelen waardoor zij makkelijker en sneller opgepikt worden door zoekmachines.
Dit kun je doen door bijvoorbeeld een bepaalde zoekterm regelmatig in de tekst terug te laten komen en originele content te hebben. Let wel op dat veel andere bedrijven en websites dit ook doen. Hierdoor is de concurrentie erg groot en moet je goed onderzoek doen naar hoe je zo goed mogelijk gebruik kunt maken van de zoektermen.
Dit kun je doen door een goed zoekwoordenonderzoek te doen voordat je jouw pagina maakt. Bij dit zoekwoordenonderzoek ga je dus kijken naar bepaalde zoekwoorden die slaan op jouw tekst en pagina. Aan deze zoekwoorden zit een bepaald zoekvolume gekoppeld. Het zoekvolume laat zien hoe vaak een bepaalde zoekterm gebruikt wordt op de zoekmachines. Let op, hoe vaker de zoektermen worden gebruikt, hoe vaker de concurrent hier ook op in speelt. Er zijn veel verschillende tools die kunnen helpen met het doen van een zoekwoordenonderzoek.
Na het zoekwoordenonderzoek kun je de tekst van jouw webpagina opstellen aan de hand van de resultaten.
Indeling van de pagina
Naast een goede tekst die helemaal geoptimaliseerd is voor de zoekmachines is het ook van belang na te gaan hoe de pagina eruitziet.
Omdat deze landingspagina als hoofddoel heeft om mensen actie te laten ondernemen is het verstandig de keuzes voor mensen te beperken. Dit klinkt misschien wat raar, maar des te meer keuze iemand heeft, des te minder snel een keuze is gemaakt. En als er geen keuze gemaakt kan worden zal er geen actie ondernomen worden.
Zorg er dus voor dat je landingspagina overzichtelijk is en aansluit bij de advertentie. Houdt de content relatief kort en op het onderwerp.
Ook is het verstandig om de voordelen van jouw service of product te benadrukken. Bezoekers zijn ten eerste instantie niet geïnteresseerd in lange, gedetailleerde verhalen over waarom, maar willen vooral de snelle voordelen weten.
Tot slot moet het eenvoudig zijn voor de bezoeker om in contact te komen. Zorg ervoor dat alle vormen van potentieel contact duidelijk en toegankelijk zijn.
Conclusie
De landingspagina van jouw website is een van de meest belangrijke onderdelen. Het verwelkomt de bezoeker vanuit hun zoekopdracht of advertentie op jouw site.
Met een duidelijke, overzichtelijke landingspagina is het een stuk makkelijker om ervoor te zorgen dat deze bezoeker overgaat tot actie. Zorg dus altijd voor dat de tekst SEO is en de manier van contact makkelijk te vinden is. Denk hierbij aan het gebruiken van een grote, opvallende call-to-action knop en overzichtelijke contactformulieren.
Zo zorg je ervoor dat jouw bezoekers weg gaan als nieuwe klanten!

Het geheim voor €7.500 + per maand via het internet?
Je ontdekt het in de Affiliate Marketing Revolutie van Jacko Meijaard!
Van €0,- naar €7.500,- per maand via het internet?
– Affiliate Marketing Revolutie –
